اگر انجام می‌دهید بعداً شما متنفر دشت دریاسر خواهید شد
آنلاین سیستم

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 1
  • بازديد امروز : 76
  • بازديد ديروز : 150
  • آي پي امروز : 31
  • آي پي ديروز : 45
  • ورودی امروز گوگل : 4
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • بازديد هفته : 645
  • بازدید ماه : 1,933
  • بازدید سال : 10,924
  • كل بازديدها : 44,961
  • ای پی شما : 18.226.34.117
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 0
  • كل مطالب : 154
  • كل نظرات : 0
  • امروز : شنبه 29 اردیبهشت 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آخرین عناوین

Free photo arabic businessman in traditional wear sitting at the table with laptop computer showing and pointing up with fingers number five smiling working in office این آبشار زیبا که از ارتفاعات زاگرس مرکزی سرچشمه می گیرد ارتفاعی نزدیک به ۷۰ متر دارد. ارتفاع این برج ۵۵ متر و با احتساب بلندی تپه در مجموع ۷۰ متر از سطح زمین است. این بنای باشکوه به دستور قابوس بن وشمگیر، مشهورترین پادشاه آل زیار که به گفته یاقوت حموی هم جنگجویی بی همتا و هم ادیبی فاضل بود، ساخته شد و لازم است در حال حاضر پس از گذشت قرنها، این بنا با همکاری مردم و همت مسئولان به آیندگان منتقل شود. چه لذتی بالاتر از اینکه در فصل پاییز به این جاذبه دیدنی قدم بگذارید؛ یعنی زمانی که مه غلیظ جنگل را فرا می گیرد و برگ های نارنجی سطح زمین را به فرشی زیبا و باشکوه تبدیل کرده اند. این دریاچه در سال 1395 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و امروزه گردشگران بسیاری برای دیدن طبیعت آن، و درختان باشکوه اطرافش مانند راش، ممرز، بلوط، ملچ و نمدار، به شهرستان ساری سفر میکنند. این خانه ها باعث ایجاد بافت سنتی در منطقه شده اند و طبیعت بی نظیری را ایجاد کرده اند. دشت دریاسر در حوالی جنگلهای دوهزار قرار دارد. برج ۵۳ متری گنبد قابوس که در حوالی ویرانه های شهر تاریخی جرجان در شمال شرقی ایران ساخته شده گواهی بر ارتباطات قوی فرهنگی بین عشایر و ایل های منطقه در آسیای میانه و تمدن کهن در مرز و بوم ایران است که خود نمادی از فرهنگ غنی ایرانیان در آن زمان می باشد که تا چه حد بر اصالت، تمدن و ارتباطات فرهنگی تمرکز داشته اند. گشتوگذار در طبیعت سرسبز تابستانی حوالی این آبشار نیز فراموشنشدنی خواهد بود و از زیبایی آن لذت خواهید برد.

از آنجایی که آبشار لوه در جنگل های هیرکانی قرار دارد، تورهای طبیعت گردی زیادی به این منطقه سفر می کنند. یكی از مزایای این منطقه گردشگری، بكر و دست نخورده بودن آن می باشد، تا جایی كه اگر در كنار تونل "گلستان" كمی دقت نشود مسیر این آبشار را نمی توان یافت. آبشار چرات: در ۲۰ کیلومتری چرات در دهستان ولوپی از توابع زیراب واقع گردیده و علیرغم ارتفاع کممحل ریزش آب، به دلیل کوهستانی بودن منطقه و مناظر چشمههای اطراف آن از دیدنیهای طبیعی منطقه سوادکوه بهشمار میرود. سوجا دیله: از دیگر غذاهای محلی سوباتان میتوان به سوجا دیله اشاره کرد که برای تهیه آن از گوشت پرچرب گوسفند استفاده میشود. قورتماج: این غذا از شیر تازه گوسفند و به شیوهای خاص درست میشود. کباب بره: اهالی سوباتان به دامداری مشغولند و اغلب آنها گلههایی از گاو و گوسفند دارند. این قبرستان درفاصله سه کیلومتری از خود دره قرار دارد، که تاریخ آن به قبل از اسلام باز می گردد. برج نادری در مکانی خوب تاسیس شده که به مراکز مختلفی نزدیک است و شما می توانید قبل یا بعد از مراجعه به آن برای استفاده از این مکان ها نیز اقدام نمایید. ما هم توصیه میکنیم که سفرتان به مازیچال را در همین ایام از سال انجام دهید تا نه سرمای سوزناک هوا شمارا اذیت کند و نه خالی از سکنه بودن روستا باعث شود که احساس کنید به شهر ارواح رفتهاید. همچنین پیشنهاد میکنیم برای مشاهده و خرید آنلاین تورهای سوباتان وارد صفحه "تور سوباتان" شوید.

سفر به سوباتان با ماشین شخصی بسیار جذاب و خاطرهانگیز است، اما اگر دوست دارید سفری کوتاه و راحت را تجربه کنید، میتوانید با تورهای گردشگری سوباتان همراه شوید. جاده تالش به سوباتان جاده خوبی نیست و ترجیحا با ماشین آفرود برید خیلی راحت تر اجاره ون برای شمال هستید. مسیر دسترسی به این آبشار راحت نیست و باید راه بلد باشید یا بههمراه راهنما به این محل بروید. همچنین می توانید سوئیت هایی که در اطراف این ییلاق زیبا وجود دارد را اجاره کرده و یا در هتل مجهزی در شهر تالش بمانید. سپس شیر تازه را در کاسهای مسی ریخته و سنگهای داغشده را در آن قرار میدهند. حتی اگر به نقطهای از طبیعت رهسپار میشوید که در آن خبری از سطل نیست، با خودتان کیسهزباله به همراه داشته باشید و نگذارید که طبیعت زشت و کثیف شود. برای دیدار از این منطقه نیاز نیست هزینه ای بپردازیدو به صورت رایگان می توانید از طبیعت زیبای آن بهره مند شوید. این منطقه مملو از جاذبه های گردشگری گوناگون است که در ادامه برخی از آنها را به شما معرفی می کنیم تا در صورتی که با خرید بلیط اتوبوس راهی این منطقه شدید بتوانید از آنها دیدار کنید. قدم زدن در محیطی که تنها صدای پرندگان به گوش می رسد و آرامش اعجاب انگیز جنگل قطعا یکی از فراموش نشدنی ترین خاطرات خواهد بود.پس از کمی پیاده روی، به مجموعه آبشارهای شیرآباد می رسید.

اگه قصد سفر شمال را دارید، به هیچ وجه این بهشت زمینی را فراموش نکنید. 3. ییلاق سوباتان تالش در اکثر فصل های سال، سرد و بارانی است، از این رو بارانی، پانچو و لباس گرم را فراموش نکنید. برای درست کردن این غذا پنیر تازه را پس از جوشاندن، در روغن سرخ کرده و در نهایت آن را به همراه برنج سرو میکنند. معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این باره گفت: این پارک 90 هزار هکتار وسعت دارد و بیش از 20 درصد گونه های گیاهی ایران و 40 درصد گونه های جانوری کشور را در خود جای داده و اصلی ترین کانون تنوع زیستی ایران به شمار می رود که شمار تنوع گونه ای آن حتی در مقایسه با کشورهایی همچون انگلستان و اتریش نیز بیشتر است. این منطقه فاقد نقاط مسکونی دائمی یعنی شهر و روستاست که این جزو مهمترین ویژگیهای منطقه حفاظت شده لار به شمار میرود. به همین دلیل، سازمان حفاظت محیطزیست به دنبال آن است که این خلأهای قانونی را برطرف کند. سپس از منطقه تاریخی آق اولر تا سوباتان، 12 کیلومتر جاده خاکی در پیش دارید که عبور از آن با ماشینهای معمولی کمی سخت است. اما مهم ترین دلایل بازدید از یکی از قلعه های سنگی و تاریخی مازندران است که از پس گذر زمان و تاریخ هنوز پابرجا مانده و ستون های آن همچون درختان ۴۰ میلیون ساله هیرکانه در درون خاک البرز ریشه دوانده است. آب دریاچه سقالکسار از چشمههای اطراف آن تأمین میشود. گردشگری روستایی را می توان به نوعی زیر مجموعه طبیعت گردی دانست که افراد با هدف بهره مندی از موهبت های طبیعی راهی سفر می شوند.

برای سفر به چمخاله از لحاظ آب و هوا و خلوت بودن چنین می توان نتیجه گرفت که اگر شلوغی برایتان اهمیتی ندارد و فقط به فکر آب و هوای بی نظیر هستید، باید بگوییم بهتر است در فصل های بهار و تابستان اقدام به سفر کنید تا هم گشت و گذاری در طبیعت و ساحل زیبای آن داشته باشید و هم اینکه آب و هوای خوبی را در شهر Chamkhaleh تجربه کنید. نان محلی: اگر به سوباتان سفر کردید، نانهای محلی این منطقه که به دست زنان سوباتانی پخته میشود را از دست ندهید. همچنین این موضوع باعث می شود که دستگاه های کارت خوان کار نکنند، در نتیجه بهتر است پول نقد همراه خود داشته باشید. در فصل های گرم سال، بهترین مکان برای گردش و فرار از گرما بیش از حد، سفر به ییلاقات است. این شهر سالیان طولانی در دوران حکومت صفویه، یکی از مراکز شکوفایی فرهنگی آن حکومت محسوب میشد. با وجود پلههای سنگی زیاد و مسیر طولانی که باید برای رسیدن به آبشار اصلی کبودوال طی کنید، توصیه میشود که افراد سالمند و دارای مشکلات جسمی این مقصد گردشگری را با احتیاط انتخاب کنند. در نزدیکی پل ورسک روستای زیبای عباس آباد که به آن روستای ورسک هم میگویند قرار دارد. اینجا از معروف ترین ارتفاعات گرسماسر است و گردشگرهای زیادی به آن سر می زنند. در نزدیکی شهر گرگان جاذبه های دیدنی زیادی وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها این آبشار زیبا است که در روستا زیارت در نزدیکی این شهر واقع شده و سالانه مسافران زیادی را در خود جای می دهد. یکی از مشهورترین جاذبه های دیدنی گرگان، پارک جنگلی نهارخوران است که اگر جاده ی جنگلی زیبای این پارک را تا انتها ادامه دهیم به روستای ییلاقی زیارت می رسیم.

ییلاق سوباتان تالش که در ارتفاعات شهر تالش 1900 تا 2500 متری از سطح دریا قرار دارد، یکی از مکان های جذاب و دیدنی در فصل های گرم سال به شمار می آید، به طوری که در گرمای آتشین تابستان، لکه هایی از برف در ارتفاعات ییلاق سوباتان به چشم می خورد. اگر تصمیم گرفتید به این روستای سرسبز سفر کنید با خرید بلیط از قاصدک۲۴ خودتان را به کندلوس برسانید و جاهای دیدنی آن را از نزدیک تماشا کنید. ایران از جمله کشورهایی به شمار می رود، که دارای روستاهای بی شماری است که در سراسر کشور گسترده شده اند. پایه های گردشگری روستایی، تلفیق چشم اندازهای محیط زیست، فعالیت های مزرعه و فرهنگ های خاص موجود در روستا است، که از یك طرف زمینه تفریح و تنوع را برای گردشگران فراهم می کند و از طرف دیگر باعث ایجاد فرصت های شغلی و کسب درآمد برای افراد محلی می شود. در صورتی که از سمت اردبیل به سوباتان میروید، در فاصله ۳۵ کیلومتری جاده اردبیل - خلخال، به یک سهراهی برخورد میکنید که مسیر دریاچه نئور است. از آنجا 8 کیلومتر تا دریاچه نئور و سپس 18 کیلومتر تا روستای سوباتان فاصله خواهید داشت. درباره “این ۸ مورد از مکانهای ناشناخته گرگان را هرگز ندیدهاید! برای آشنایی با شرایط و زمان برگزاری تورهای گردشگری ییلاق زیبای سوباتان، صفحات دیگر کایت را مورد بررسی قرار دهید. آب این آبشار زیبا از رودخانه بزرگ لیسار سرچشمه می گیرد و راه دسترسی به به آبشار چندان دشوار نیست چون با یک پیاده روی همراه با تماشای مناظر زیبای دشت های اطراف می توان به آبشار رسید و از دیدن آن لذت برد. روستا را به سمت شمال طی کنید تا رودخانه خروشان لیسار را ببینید و اگر به سمت جنوب بیایید، مناطق ییلاقی آسبومار جوکندان را در مقابل خود خواهید داشت.

کوهنوردی در ارتفاعات سیالان، کمپینگ در قسمت های مسطح دشت، تماشای ستارگان، جنگل نوردی در ناحیه دو هزار و شهسوار و همچنین طبیعت دشت دریاسر بهترین تفریح برای علاقه مندان به طبیعت و کوه نوردی میباشد. اغلب گردشگران ترجیح میدهند این مسیر را پیاده طی کنند تا از تماشای چشماندازهای زیبا و بینظیر آن لذت ببرند. دریاچه ای زیبا به نام نئور قرار دارد که با ارتفاع 2500 متر از سطح دریا بزرگترین دریاچه یخچالی و آب شیرن منطقه است. این روستای رویایی، از سمت غرب به دریاچه زیبای نئور و ارتفاعات اردبیل و از سمت شرق به جنگلهای سرسبز و انبوه تالش میرسد. وی می افزاید: از ویژگی های جالب این شهر، كانال فاضلاب سراسری بوده كه این مسأله اهمیت فراوانی در بهداشت شهر داشته است. ایمانیان ادامه می دهد: از آثار با ارزش معماری شهر جرجان ساخت خیابان ها و گذرهای آجری است كه با ویژگی های خاصی در شهر ایجاد شده. تماشای کلبههای چوبی ساخته شده از چوب بلوط، در میان مراتع سرسبز در حالی که دامهای روستاییان در گوشه و کنار آن مشغول چرا هستند، تصاویری رویایی را در مقابل چشمان شما ایجاد خواهد کرد. تا جایی که اگر ساعتها به تماشای این قاب بنشینید، از دیدن آن سیر نخواهید شد. این آبشار در دره ای از جنگل های انبوه قرار دارد که تماما خزه می باشد. اگر یک تابستان به اولسبلنگاه سفر کنید، هر سال برای تماشای مناظر بدیع و بینظیر و تنفس در هوای معتدل این منطقه به آن باز خواهید گشت.

در ساحل گیسوم علاوه بر تماشای امواج و شنا کردن، امکان قایق سواری نیز وجود دارد. رنگ سرخی که در جای جای ییلاق به چشم خورد، با قدم زدن در این بام سرسبز، عطر خوشی به مشامتان می رسد. در این سفر لذت بخش سراغ غذاهای شمالی لذیذ می روید، رستوان هایی که میزها و صندلی های خود را چوب درختان ساخته اند و گوشت تازه گوسفندی را پخت کرده اند، مگر می شود شمال بروی و پلا کباب محلی را به همراه اشپل و باقالی از دست بدهی؟ وی بیان می کند: همچنین واحدهای مسكونی دارای چاه های متعدد آب و آذوقه بوده و هر واحد مسكونی از كانال اصلی آب شهر مشروب می شد. جاده اسالم به خلخال همانطور که از نامش پیداست، شهر اسالم در استان گیلان را به شهر خلخال در استان اردبیل میرساند و در 70 کیلومتری شمال ایران قرار دارد. ابتدا باید به سمت گیلان حرکت کنید سپس به سمت شهرستان شفت توسط جاده شفت به مرکز این شهرستان دسترسی پیدا نمایید. همانطور که در ابتدای مقاله عنوان شد این ناحیه در بین ماهیگیریان با عنوان مرکز ماهیگیری شمال کشور شناخته می شود که اگر دارای لوازم این تفریح نظیر قلاب و طعمه می باشید و البته در فصول آزاد برای ماهیگیری می توانید لذت این تفریح را همراه دوستان و اعضای خانواده کسب کنید . البته نگران نباشد. در طول روز خبری از این صداها نیست و صدایی جز آواز زیبای پرندگان به گوش نمیرسد. البته به یاد داشته باشید که خانههای روستایی گاز ندارند و برق آنها نیز از طریق موتور برق تامین میگردد. این برج که در سال 1391 ثبت بین المللی شد، در طول سال از جمله نوروز رکوردار جذب گردشگر بوده و شمار زیادی از علاقمندان به میراث تاریخی و فرهنگی استان را به خود جذب می کند.

این مکان جای مناسبی برای فرار از گرما و شنا در دل طبیعت است. صدای شیهه اسب ها و گاو های در حال چریدن و پرندگان در حال پریدن و آواز خواندن سرتاسر دشت را فراگرفته بود، خیلی وقت بود دلم میخواست تو همچین محیطی باشم و از این همه حس خوب بهره ببرم و کلی انرژی و نشاط از طبیعت بگیرم. این آب گرم ها بسیار معروف هستند و هر ساله گردشگران زیادی برای استفاده از آنها به این منطقه می آیند. افراد زیادی در این محدوده خانه دارند که در فصول بهار و تابستان به این شهرستان می آیند. نوبتی هم که باشد نوبت به تفریحات ساحلی و آبی در قسمت شمالی گیسوم میباشد. دریاچه نئور یکی از مهمترین مقاصد گردشگری استان گیلان است که مناظری زیبا و متفاوت را در مقابل چشمان گردشگران قرار میدهد. برای سفر یک روزه هنوز میتوانید روی استان گیلان حساب کنید. پارکی جنگلی النگدره در استان گلستان یکی از بکرترین مقاصد طبیعی ایران است که همه ساله خیل زیادی از گردشگران و طبیعتگردهای مشتاق را به این خطه سرسبز شمال کشور میکشاند. برای رسیدن به سوباتان راههای مختلفی پیشرو دارید که میتوانید یکی از آنها را انتخاب نمایید. سوباتان، چشماندازهای نفسگیری دارد که مانند آن را در کمتر جایی از ایران خواهید دید. گنبد پیرمحله در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.بر اساس نوع معماری بقعه، استفاده از عناصری چون قوسهای جناقی و نوع گورسازی، کارشناسان این مکان را بی شباهت به معماری عصر ایلخانی نمیدانند.

دلیل ساخت برج گنبد قابوس به درستی مشخص نمی باشد و همچنان در هاله ای از ابهام باقی مانده است. اگر بخواهید از لواسانات به پارک ملی برسید، مسیر لواسان بزرگ، روستای ایرا و محیطبانی قوشخانه را انتخاب میکنید. اگر از جنگل دالخانی در پاییز یا بهار دیدن کنید، برگهای رنگارنگ و شکوفههای زیبای این جنگل دلتان را میبرد. یاقوت حموی در معجمالبلدان، «ناتل» یا «ناتله» را یکی از شهرهای بخش دشتی طبرستان نامیدهاست که بین آمل و چالوس و با فاصلهٔ پنج فرسخی از هردو شهر قرار دارد. میتوان به سوجا دیله (ساج ایچی)، سیرجینه، جزلق، قورتماج، کته نون (نان سنگی)، قورما، سوجا نون یا ساج چورگی و گوزلی بریان یا بره بریان اشاره کرد. در ضلع جنوبی کوه در حدود 300 پله سنگی وجود دارد که شما را به بالای کوه و قلعه مارکوه میرساند. تقریبا در ابتدای جاده و در دوراهی رودخانههای باباکوه و میثم رود بنایی سنگی را میبینید که روی سقف و بدنهی آنها خزه بسته و آن را به مسیری سبز و بنایی شگفت انگیز تبدیل کرده است. این دریاچه در ارتفاعات بغروداغ و آلاله های طلائی قرار دارد که ارتفاع آن از سطح زمین های اطراف ۲۴۸۰ متری می شود. سیرجینه: سیرجینه از شیر، آرد برنج، تخممرغ، شکر و زردچوبه تهیه میشود. سوباتانیها سیرجینه را برای وعده غذایی صبحانه آماده کرده و بر روی سفرههای خود قرار میدهند.